W dniach 12-13 maja 2014r. grupa hotelarska z klasy III TH - 16 dziewcząt z dwoma opiekunami była na wycieczce w Warszawie, której celem było zapoznanie się z działalnością obiektów hotelarskich różnych kategorii oraz poznanie specyfiki pracy obiektów należących do sieci Accor.

Podczas tych dwóch dni zwiedziłyśmy w sumie 6 obiektów:  hotel pięciogwiazdkowy „Sofitel Warsaw Victoria” , trzy hotele czterogwiazdkowe: „ Polonia Palace”,  „Mercure Warszawa Grand” i  „Novotel Warszawa Centrum”, hotel dwugwiazdkowy „Ibis” oraz hotel jednogwiazdkowy  „Ibis Budget Warszawa Reduta”.

Zapraszamy do galerii

Wizyta w Warszawie była dla nas niezapomnianą  przygodą, która dała nam  możliwość zobaczenia jak funkcjonują obiekty takiej kategorii,  których  niestety nie mamy na Podkarpaciu. We wszystkich hotelach zostaliśmy przyjęci bardzo serdecznie i  poświęcono nam sporo czasu.  Przedstawiciele poszczególnych hoteli oprowadzili nas po obiektach, opowiedzieli o specyfice działalności i  obowiązujących w nich zasadach. Każdy z odwiedzanych obiektów miał w sobie coś, co wyróżniało go od pozostałych. Jako pierwszy odwiedziliśmy  hotelPolonia Palace - obiekt zlokalizowany w zabytkowym budynku, a jego klimat i atmosfera tam panująca,  przeniosły nas w historycznie inne czasy. Kolejnym obiektem był Sovitel - hotel, w którym mogliśmy  zobaczyć francuską elegancję  oraz zapoznać się ze stanowiskami pracy, o których do tej pory mogliśmy jedynie przeczytać w książkach.  Natomiast  Novotel - jest największym hotelem w Warszawie, a widoki z 32 piętra  na panoramę Warszawy, to niezapomniane wrażenia. W Mercurym przyjęła nas przesympatyczna pani Joasia, która poświęciła nam dużo czasu, opowiedziała o działalności sieci hoteli, oprowadziła nas po obiekcie i chętnie odpowiedziała na wiele naszych pytań. Hotel Ibis Budget - to miejsce naszego noclegu i  kolejny zwiedzany obiekt. Zwiedziliśmy również sąsiadujący z nim hotel  Ibis i uzyskaliśmy wiele  cennych informacji dotyczących  specyfiki ich działalności.

Plan wycieczki był bardzo napięty , nie mogło w nim zabraknąć jeszcze jednego bardzo  ważnego miejsca, jakim jest  Muzeum Powstania Warszawskiego. Po muzeum oprowadzał nas przewodnik - człowiek z pasją, który opowiadał tak ciekawie, że nam wszystkim było smutno gdy zegar wskazał  godzinę  18:00, czyli czas na zamknięcie obiektu, a wszyscy zgodnie stwierdzili, że moglibyśmy tu pozostać kolejne 2 godziny.

Odwiedziliśmy również słynne Złote Tarasy gdzie mieliśmy okazję spotkać aktora Macieja Musiała,  który bardzo chętnie pozował do zdjęć z dziewczynami.  Podczas tej wycieczki było też wiele zabawnych sytuacji, które na długo będziemy pamiętać, a widok  świnki Raćki, prowadzonej na smyczy był jedną z nich.

Moim zdaniem wycieczka do Stolicy, pokazała nam hotelarstwo z zupełnie innej strony i uświadomiła, jak wiele jest możliwości w  branży hotelarskiej, dających szansę rozwoju i awansu zawodowego. Ciężką pracą można wiele osiągnąć czego przykładem są ludzie tam pracujący i cieszę, że oni tak chętnie opowiadali  naszej młodzieży o swoich ścieżkach kariery zawodowej. Ta sytuacja uświadomiła nam, że fakt zamieszkiwania w małej miejscowości, wcale nie oznacza, że jesteśmy gorsi, a dowodem na to jest przykład pani Justyny pochodzącej z naszych stron, która swoją pracowitością osiąga sukcesy w Warszawie.  Zadowoleni , zmęczeni i pełni  wrażeń  wróciliśmy do Kolbuszowej. Mam nadzieję, że nasi uczniowie z jeszcze większym zapałem wezmą się  do nauki języków obcych, bo w hotelarstwie to podstawa.

Anna Piątek

Polish English French German Italian Russian

Losowe zdjęcie

Osób online

Odwiedza nas 356 gości oraz 0 użytkowników.

Firmy przyjazne szkole

PPUH Zakład Krawiecki S.C. Margo

Meble i wyroby z drewna E.Kołodziej

Pług - Spółdzielnia Pracy Handlowo - Produkcyjna

Firma Budowlana EFEKT S.c.